NW Zweier

Také tento typ, opatřený jako pohonnou jednotkou zážehovým plochým dvouválcem, umístěným uprostřed pod podlahou, se podobal předchozímu typu a své označení dostal podle počtu sedadel. Byl vybaven rozvodem SV, tedy postraními ventily a zapalováním odtrhovacím s nízkonapěťovým magnetem Bosch. Měl obě nápravy tuhé a odpérování vpředu i vzadu půleliptickými péry. Rám tvořily dva mohutné podélné nosníky, pohon na zadní nápravu obstarával řetěz. Převodovka měla čtyři rychlostní stupně a zpětný chod a nalézala se před motorem. Na voze byly použity pneumatiky stejných rozměrů vpředu i vzadu 750 x 90 mm. Hmotnost vozu se lišila podle provedení karosérie a pohybovala se kolem 980 kg. Rozvor nápravudával výrobce 1850 mm, rozchod kol vpředu i vzadu 1250 mm. Celkem podle záznamů v knize objednávek se v Kopřivnici vyrobilo asi sedm kusů vozů tohoto typu, ovšem v různém provedení, například dodatečně vybavených polštářovými sedadly, acetylénovými svítilnami, krytem řetězu, různými tvary blatníků a podobně. Kolem označování jednotlivých typů vzniklo později mnoho nejasností. Stará čtyřka (nebo též čtyřák) bylo ještě typové označení podle počtu míst, kdežto Nová čtyřka se už vyráběla, jak jsem uvedl, s různými druhy karosérií a podle nich dostaly vozy i nové označení, například pro dvoumístné karosérie Dvoják (Zweier), pro třímístné provedení Troják (Dreier), pro šestimístné break, ovšem tento model, označovaný někdy jako Tonneau, se na přání dodával s různými motory od výkonu 5,9 kW až do 8,8 kW. A aby  to bylo ještě složitější, pro dvoumístný Dvoják (Zweier) se někdy užívalo i označení Duc a třímístný Troják (Dreier) se prodával i pod označením "Duc se sedadlem pro sluhu". Až v roce 1904 vyšel první obrázkový katalog, ale ani ten nevnesl zcela jasno do prvních způsobů značení. Další nevýhodou nového typu byla skutečnost, že došlo-li při jízdě k poruše motoru, musela se odklopit celá karosérie (říkalo se tomu otevírání myší pasti) a všichni cestující samozřejmě vystoupily. To zejména za nepříznivého počasí nezvyšovalo oblibu těchto vozů u uživatelů a výrobcům se kriticky vytýkalo tvrdošíjné setrvání na koncepci s podlahovým motorem.