NW Meteor

Zatím se nenašla v archivech žádná zmínka o tom, že by v Kopřivnici postavily nějaké další vozy v údobí mezi prvním Präsidentem a dalším dvouválcem Meteorem. Údajně mistr Weis navrhoval postavení dodávkového vozu, ale není to doloženo. Redaktor Schmal - Filius z Vídně, který se zúčastnil v roce 1899 předvedení prvního nákladního vozu, v článku " Třista rakouských automobilů" s podtitulkem "Návštěva v Kopřivnici" popisuje rovněž výrobu osobních automobilů pro čtyři osoby s převodem plochým řemenem, vybavených třístupňovou převodovkou pro rychlosti 5, 15 a 30 km/h. Zřejmě šlo o první sérii vozidel, která se postupně v průběhu výroby modernizovala, ovšem jinak byly vozy stejné koncepce jako Präsident. Stavěly se s různými karosériemi, ale všechny s motorem Benz uloženým podobně jako u prvního kopřivnického výrobku. Několiko prvních automobilů dostalo samostatná jména - a právě první z nich byl Meteor, později se už označovaly jen jako typy. Vozy označované jmény se pravděpodobně vyrobily vždy jen v jediném exempláři. Meteor s karosérií phaeton poháněl dvouválcový plochý čtyřdobý motor značky Benz, chlazený kapalinou. Měl automatický sací ventil, kdežto výfukový se ovládal vačkou. Ventily byly umístěny po straně válce ( systém SV - Side valves). Byl vybaven odpařovacím karburátorem a odtrhovacím zapalováním s nízkonapěťovým magnetem Bosch. Vůz e čtyřstupňovou převodovkou dosahoval těchto rychlostí na jednotlivé rychlostní stupně: na jedničku 5,5 km/h, na dvojku 12 km/h, na trojku 20 km/h a na čtyřku 30 km/h. Meteor měl obě nápravy tuhé, listová péra vpředu eliptická, vzadu půleliptická. Vůz pro čtyři sedící osoby měl hmotnost 905 kg. Rozvor náprav činil 1850 mm, rozchod kol vpředu i vzadu 1250 mm. Meteor - zážehový plochý dvouválec, byl umístěn vzadu. Odpařovací chlazení znamenalo, že voda nalézající se ve vodním plášti motoru se za chodu odpařovala a vzniklá pára se odváděla do kondenzátoru ve tvaru dutého válce, jehož středem proudil chladící vzduch. Během jízdy část páry unikala do ovzduší, a proto se voda musela neustále doplňovat. Podle záznamu opustil Meteor výrobní závod 21. června 1899. V odborné literatuře se někde objevuje mezi prvními kopřivnickými výrobky vůz z názvem Metrans. V archívu Tatry v Kopřivnici je zachována původní kniha objednávek a její přepis, kde jsou jednotlivé vozy uvedeny podle pojmenování i podle pořadového očíslování, žádný Metrans však mezi nimi není. Dá se tedy s velkou pravděpodobností předpokládat, že omyl vznikl špatným čtením názvu Meteor. Na fotografii stejného vozu ozdobně napsané písmeno "e" lze číst jako "r", "o" jako "a" a "r" jako písmeno "n", zčásti zakryté předním blatníkem. Chybějící písmeno "s" na fotografii tvoří část vlnkovitého rámečku , přikrytého rovněž blatníkem.