Tatra 70

Šestiválcová Tatra 70 představovala levnější a dostupnější verzi slavného dvanáctiválce Tatra 80, přesto však patřila k nejluxusnějším a nejdražším vozům na našem trhu. Celkem se vyrobila v počtu 50 kusů. S oblibou je karosovali vynikající domácí karosáři. Pohonnou jednotku tvořil řadový kapalinou chlazený šestiválec OHC, dávající nejvyšší výkon při 3000 ot/min. Klikový hřídel byl uložen v sedmi kluzných ložiskách, upustilo se tedy od valivého uložení , které se u typu 17 a 31 neosvědčilo. Také mazací systém motoru doznal rekonstrukci. Pístové čerpadlo nahradila dvě čerpadla se zubovými koly, z nichž jedno mazalo klikový hřídel, druhý vačkový hřídel a rozvod. Tím se zamezilo nedostatečnému mazání vačkového hřídele u předchozích modelů, které způsobovalo jeho nadměrné opotřebení. Kompresní poměr činil 5,5:1. Akumulátorové zapalování na 12 V dodávala firma Bosch. Dvojitý spádový karburátor Zenith 36 DV 1 dodával palivo membránovým čerpadlem, přenos hnací síly zprostředkovala suchá lamelová spojka a čtyřstupňová převodovka. Přední nápravu tvořil paralelogram odpérovaný příčným listovým pérem, zadní kyvadlové polonápravy odpružovala dvě šikmo uložená čtvrteliptická péra. Hmotnost podvozku činila přibližně 1450 kg. Hmotnost kompletních vozů se pohybovala od 2200 do 2450 kg. Brzdy byly oproti předchozím typům značně zmodernizovány použitím dvouokruhových kapalinových brzd s křížovým zapojením. Největší rychlost se pohybovala kolem 110 km/h, spotřeba paliva 20 až 22 litrů na 100 km. Tomu odpovídal obsah palivové nádrže, který byl 85 litrů. Vůz měřil na délku 5350 mm, na šířku 1800 mm a na výšku 1730 mm. Také náplň oleje v motoru vzbuzovala respekt, činila 12 litrů. Z uvedených čísel je patrno, že "sedmdesátky" patřily opravdu mezi reprezentativní a úctyhodná vozidla. Typ 70 se vyráběl od roku 1933 a po něm následoval typ 70a, vyráběný od roku 1936. Jeden vůz byl údajně smontován v roce 1947 pro potřeby prezidentské kanceláře. Celkem se jich vyrobilo 71 kusů. Oba typy byly konstrukčně shodné lišily se pouze velikostí a výkonem motoru. Typ Tatra 70a měl objem 3845 ccm (vrtání 85 mm a zdvih 113 mm) a výkon 51,5 kW (70 k) při 3500 ot/min, který umožnil vozu dosáhnout nejvyšší rychlosti 130 km/h. Palivová nádež pojala rovných 100 litrů benzínu. Tento typ měl rozvor náprav 3800 mm a rozchod kol 1450 mm.  Kabriolet se prodával za 150 000 Kč, čtyřdveřová šestisedadlová limuzína (o hmotnosti 2250 kg) stála 145000 Kč.