Tatra 31

Tento luxusní osobní šestiválec se vyráběl po čtyři roky a celkem ho opustilo bránu závodu asi 450 kusů. Po skončení jeho výroby v roce 1930 většina produkce osobních vozů Tatra měla již vzduchem chlazené motory, pouze u velkých reprezentačních vozů, jako byly typy Tatra 70 a 80, používala Tatra i nadále kapalinou chlazené motory. Jeden z automobilů typu Tatra 31 v provedení faeton je zachován a zúčastňuje se pravidelně veteránských rallye. Pohání je kapalinou chlazený řadový šestiválcový stojatý motor s rozvodem OHC a s klikovým hřídelem uloženým ve valivých ložiskách. Má dva horizontální karburátory typu Zenith 30 HK a akumulátorové zapalování Bosch na 12 V. Za motorem a suchou, jednolamelovou spojkou je uložena čtyřstupňová mechanická převodovka se zpátečkou. Karoserie spočívá na páteřovém nástavném rámu, přední i zadní kyvadlové polonápravy pérují příčná listová péra. Mechanické brzdy působí na všechna čtyři drátová kola Rudge - Whitworth s pneumatikami o rozměru 6,00 x 20" případně vpředu 6,00 x 20" a vzadu 6,50 x 20" s upínání centrální maticí. Palivová nádrž pojme 70 litrů benzínu, olejová 7 litrů oleje při spotřebě 13 až 15 litrů paliva a 0,3 litrů oleje na 100 km jízdy. Hmotnost vozu udává výrobce 1480 kg, hmotnost podvozku 1100 kg. Vůz má rozchod kol vpředu i vzadu 1350 mm, rozvor náprav 3540 mm, měří na délku 4700 mm, široký je 1650 mm a vysoký 1720 mm při světlé výšce 220 mm nad vozovkou. Dosahuje rychlosti 110 km/h a dodával se v různých provedeních karosérií určených pro 4 až 6 cestujících. Rok 1926 byl posledním rokem původního názvu automobilky (Kopřivnická vozovka, akciová společnost). Od příštího roku se nad bránou kopřivnického závodu objevil nový název: Závody Tatra, akciová společnost pro stavbu automobilů a železničních vozů. Firma uzavřela dosavadní bilanci "vozovky" konstatováním, že do konce roku 1926 vyrobila asi 150000 silničních kočárů a povozů všeho druhu, 50000 železničních vagónů a 8000 automobilů kromě řady jiných výrobků. V roce 1926 v závodě pracovalo 3000 dělníků a 300 úředníků a roční kapacita činila asi 400 osobních a 4000 nákladních vagónů a 3000 až 4000 automobilů. Pro srovnání: v tomto roce podle policejní evidence motorových vozidel bylo na celém území republiky přihlášeno k provozu 14551 motocyklů, 16880 osobních aut, 6400 nákladních a 166 speciálních automobilů, 676 autobusů a 382 tříkolek.