NW Bergsteiger

Bergsteiger jako další výrobek Kopřivnické vozovky vyjel na silnici dva roky po úspěšné premiéře Präsidenta. Opět ho charakterizovalo pečlivé řemeslné zpracování, jak po stránce kolařské, tak i karosářské. Nebylo divu, vozovku totiž založil původně jako malou dílnu na výrobu kočárů a bryček kopřivnický rodák Ignác Šustala. Začal se dvěma dělníky, ale jeho lehké vozy si brzy v celém kraji získaly takovou oblibu, že během tří let pracovalo v dílně osm tovaryšů kromě učňů. Šustala neustále zvyšoval výrobu a když se mu podařilo získat jako podílníka Adolfa Rašku, majitele továrny na hliněné zboží, postavily společně v roce 1853 nové tovární objekty, do nichž později zakoupili parní stroj, soustruhy, brusky a pily. To již v továrně pracovalo na padesát dělníků. Bergsteiger byl šestým typem a 54. výrobkem kopřivnického závodu, odkud vyjel 25.srpna 1899. Byl opět osazen zakoupeným zážehovým plochým čtyřdobým dvouválcovým motorem značky Benz, umístěným vzadu, o stejných rozměrech a výkonostních parametrech jako předcházející vozy. Ventilový rozvod byl SV. Byl vybaven odpařovacím karburátorem a odtrhovacím zapalováním. Motor se uváděl do chodu roztočením setrvačníku. Převodovka měla čtyři rychlostní stupně, řetězový převod, odpérování vpředu zajišťovala eliptická listová péra, vzadu listová půleliptická. Karoserie typu phaeton spolu s podvozkem měla 905 kg. Obě nápravy byly tuhé, kola s plnopryžovými obručemi. Rozvor náprav činil 1850 mm, rozchod kol vpředu i vzadu 1250 mm. Vůz dosahoval rychlosti až 32 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň. (na jedničku dosáhl rychlosti 5 km/h, na dvojku 14 km/h, na trojku 23 km/h.). Byl určen pro čtyři sedící osoby a podle záznamů v kopřivnickém archivu jej vyrobily pravděpodobně v jediném exempláři. Při nočním provozu osvětlovaly vozidlo tři svítilny, čelní s vlastním vyvíječem acetylénu a další dvě kočárového typu se svíčkou po stranách řidičova sedadla. Vůz se ovládal ještě řidítky. Všechna čtyři kola zakrývali blatníky, prostor pro cestující byl zastřešen.