NW - A Vierer Balder

Prvním vozem, vyrobeným v prvních měsících dvacátého století (16.5.1900), byl kopřivnický A Viever Balder.  S ním zároveň končila série vozů s jmenným pojmenováním. Byl pravděpodobně vyroben v jediném exempláři a odlišoval se od svých předchůdců výkonnějším "devítikoňovým" plochým dvouválcem Benz, již s vylepšeným odtrhovacím zapalováním s nízkonapěťovým magnetem Bosch s představitelným předstihem, což umožňovalo změnu otáček motoru od 80 do 1400 ot/min. Nožní pásová brzda působila na náboje zadních kol, ruční, místo na obruče, se přestěhovala na předlohový hřídel. Tuto rekonstrukci si vynutilo použití pneumatik na některých vozech, které se dodávaly za příplatek. Vůz měl čtyři rychlostní stupně a zpátečku, obě nápravy tuhé a rozměry pryžových obručí 810 x 90 mm vpředu a 1100 x 90 mm vzadu. Palivová nádrž pojala 48 litrů benzínu, hmotnost vozu činila 900 kg. Dobré kočárové odpérování obstarávala vpředu eliptická listová péra, vzadu půleliptická. Motor měl rozvod SV. Vůz na první rychlostní stupeň dosahoval rychlosti 7 km/h, na dvojku jel 13 km/h, na trojku 27 km/h a na čtvrtý rychlostní stupeň dosáhl nejvyšší rychlosti 40 km/h. S novým motorem o výkonu 6,6 kW se skládací střechou z hnědé stříkané kůže, s bílým čalouněním a s pneumatikami Continental se prodával za 8440 rakouských korun, navíc se muselo připlácet 250 K na zvláštní zapalování, 60 K za náhradní ozubené kolo k řetězovému převodu, na silnější motor Benz 800 K a na pneumatiku 160 K. Osvětlení obstarávala čelní acetylénová svítilna Blériot a dvě postranní kočárového typu. Složitost ovládání vozidla typu A zřejmě zapříčinila i tragickou nehodu vedoucího mistra automobilky Leopolda Svitáka. Vůz, který řídil v květnu toho roku při zkušební jízdě, se v rychaltickém kopci převrátil a spolujezdec, konstruktér Kuchař se zabil, zámečník Bajer byl těžce raněn a Sviták přišel o nohu. Čtvrtý člen posádky, kreslič Brauner, vyvázl bez zranění. U tehdejších vozů se totiž spojka a řazení rychlostních stupňů, předstih, bohatost směsi, škrtící klapka i ruční brzda ovládaly rukou, což zejména v zatáčkách bylo pro řidiče velmi obtížné. Proto také u posledního z jmenovaných typů série A nahradil dosavadní řidítka volant na svislém sloupku.