NW - 4 R Jaguár

Do časového údobí velkého experimentování v Kopřivnici, kdy konstruktéři chrlili nové a nové nápady, z nichž některé se realizovaly, ale mnohé novinky nenalezly tehdy mezi zájemci větší odezvu patří i osmdesátikoňový tahač s navijákem 4 R, který snad ani nebyl vyroben (alespoň od něho neexistuje ani v podnikovém archívu žádná fotografie). Zachoval se jen jeho výkres. Díky němu víme, že vůz poháněl čtyřválec, umístěný vpředu pod kapotou, měl obě nápravy tuhé a obě hnací. Odpérování zajišťovala vzadu podélná listová půleliptická péra. Celé vozidlo měřilo na délku 6435 mm a jeho užitečná hmotnost byla 2,5 t. Podle výkresu rozvor náprav činil 3530 mm a rozchod kol vpředu i vzadu 1450 mm. Z údajů vyplívá, že v Kopřivnici vznikl jeden z prvních podčtvercových motorů v Evropě (tj. motor s větším vrtáním než zdvihem). V této době dlouhozdvihových motorů šlo o velmi neobvyklé technické řešení.