NW A Vierer

Po úspěchu automobilu Präsident a prvního nákladního vozu přistoupili v Kopřivnici k výrobě první série vozů sice modernizovaných, ale stejné koncepce, to znamená s různými karosériemi, ale stejným motorem Benz. Jednotlivé typy se vyznačovaly shodnou charakteristickou stavbou karosérie, řídítky (které později nahradil volant) a umístěním motoru. Odlišovaly se tvarem detailů karosérie, uspořádáním brzd, oráfováním či rámem podvozku. Vůz A Vierer charakterizuje původní kočárová stavba karosérie s tenkou příčnou stěnou před nohama řidiče a uložením motoru v podélné ose s klikovým hřídelem za zadní nápravou. Původně byl zamontován třístupňový převod s plochým koženým řemenem. Když ale ve strmějším stoupání řemen proklouzával, zkoušela se čtyřstupňová převodovka s pohonem pětilanovým převodem. Sekundární hřídel převodovky byl umístěn napříč vozu a na něm byla ruční pásová brzda s diferenciálem. Ozubeným kolem a řetězem po každé straně byl pohon veden zase dozadu na jednotlivá kola zadní nápravy. Ruční páka ovládala kuželovou spojku na klikovém hřídeli motoru. Motor se spouštěl klikou od zadního pravého kola kuželovým převodem na klikový hřídel motoru. Pod předním sedadlem konstruktéři uložili palivovou nádrž, zásobníky vody byly po obou stranách kol pod zadním sedadlem. Rychlostní stupně byly u jednotlivých typů různě odstupňovány. Vůz měl hmotnost kolem 900 kg, poloviční střechu a byl vyroben 28. dubna 1900. Rozvod měl uspořádání ventilů SV, nízkonapěťové odtrhovací zapalování, centrální mazání, obě nápravy tuhé. Odpérování eliptickými listovými péry vpředu a půleliptickými vzadu, pneumatiky o rozměrech 810 x 90 mm vpředu a 1100 x 90 mm vzadu. Palivová nádrž pojala 38 litrů paliva. Rozvor náprav: 1850 mm, rozchod kol: 1250 mm. Vůz dosáhl na první rychlostní stupeň rychlosti 7 km/h, na dvojku 13 km/h, na trojku 27 km/h a nejvyšší rychlost 40 km/h na čtvrtý rychlostní stupeň. Na vozech typu A si úspěšně vedl baron Liebig v řadě automobilových sportovních soutěží, mimo jiné na klusácké dráze ve Vídni, v soutěži elegance v Nice v závodech Nice - Draguignan a v závodě Nice - La Turbie. Šlo o jediný vůz s motorem vzadu mezi všemi účastníky. Na základě Liebigových připomínek na nevýhodnou vysokou stavbu kočárového podvozku při závodech se v Kopřivnici v roce 1900 pustily do stavby speciálního závodního vozu.