Tatra 54

Jeden z nejodolnějších a také nejspolehlivějších osobních vozů z kopřivnické automobilky nesl typové označení 54 a vyráběl se plné čtyři roky. Celkem jich opustilo výrobní závod 1510, v posledním roce výroby - 1934 - už jen deset kusů. Některé vozy se vybavovaly motorem z typu 30, který měl o 5 mm větší vrtání a tedy i zvětšený objem na 1679 ccm a nesly typové označení Tatra 54/30. Popisovaný automobil v Kopřivnici vybavili vzduchem chlazeným plochým čtyřválcem umístěným vpředu s rozvodem OHV, s kompresním poměrem 4,9:1, který dával nejvyšší výkon při 3000 ot/min. Pohonnou směs připravoval karburátor Zenith 30 U. Akumulátorové zapalování na 12 V dodávala firma Bosch nebo Scintilla. Přenos hnací síly od motoru zajišťovala suchá vícelamelová spojka přes čtyřstupňovou mechanickou převodovku se zpětným chodem na zadní nápravu. Přední náprava byla tuhá s olejovými tlumiči, vzadu dělená kyvadlová. Pérování obstarávalo vpředu i vzadu příčné listové péro. Brzdění zaručoval nezávislý brzdový systém; nožní pedál působil na všechna čtyři kola, ruční parkovací brzda na brzdové bubny zadních kol. Vůz dosahoval nejvyšší rychlosti 80 km/h při spotřebě 10 až 11 litrů benzínu a 0,2 litrů oleje na 100 km. Čtyřsedadlový osobní automobil měl rozvor náprav 2820 mm, rozchod kol vpředu i vzadu 1300 mm a podvozek vážil 580 kg. Pokud jde o rozměry, vůz byl dlouhý 4000 mm, široký 1650 mm a vysoký 1700 mm. Světlá výška činila 220 mm. Palivová nádrž obsahovala při úplném naplnění 45 litrů paliva, olejová 5 litrů oleje.